Poradniki do TikTok

Kim jest influencer? Jak nim zostać?

kim jest influencer

Influencer Marketing – co to ?

Marketing w oparciu o bycie influencerem oznacza, że jedna lub więcej osób jest wykorzystywana do wywierania określonych zachowań grupy docelowej. Znane osoby wywierające wpływ mają zazwyczaj wielu obserwujących w mediach społecznościowych, a w szczególności w aplikacji Instagram czy TikTok. Umieszczając określone zdjęcia lub film, mogą oni wpływać na swoich obserwujących.

Kto to inlfluencer? Definicja

Influencer to ktoś, kto ma możliwość wpływania na decyzje zakupowe innych. Istnieje kilka powodów, dla których ktoś ma moc wpływania na innych – wśród nich jest autorytet, wiedza ponieważ jest postrzegany jako ekspert. Ponadto niektórzy z nich mają bliskie relacje ze swoimi obserwującymi. Jeśli rekomendują oni jakiś produkt/usługę, są bardzo otwarci na reklamowanie innych produktów czy usług kogoś z zewnątrz. Autentyczność jest kluczem w byciu influencerem.

about_img_2-min

Co robi influencer?

Media społecznościowe odgrywają kluczową role w biznesie. Wielu się z tym nie zgadza, ponieważ nie doświadczyli tego. Influencerzy są i nadal będą przyszłością reklamy.

Staromodne kampanie reklamowe za pośrednictwem telewizji, radia i banery w Internecie robią sporą różnicę w stosunku do tego co znajdziesz na instagramie i pozostałych mediach społecznościowych drogę do popularnego tysiąclecia, że (zwykle) reklamuje marki na platformach społecznościowych, głównie Instagram. Influencerzy zastępują billboardy i reklamę telewizyjną. I ta strategia działa dla firm, gdzie przestarzały marketing nie działa dostatecznie dobrze.

Więc, co oni robią? Z influencerem kontaktuje się marka i jest proszona o napisanie bloga lub artykułu, zamieszczenie zdjęcia na Instagramie lub nazwy marki lub produktu w filmie (np. gotowania, pokazywanie produktu itp.) na YouTube lub TikToku.

Influencer marketing może stać się absolutną sytuacją korzystną dla obu stron, ponieważ grupa docelowa jest już zaznajomiona z influencerem i dlatego wydaje się być wiarygodna. Pomyślmy na przykład o Robercie Lewandowskim. Rober Lewandowski ma miliony fanów i kiedy Huawei wydaje nowy model telefonu i umieszcza wiadomość na swojej stronie na Facebooku lub Instagramie, dociera ona do milionów ludzi. Ci młodzi piłkarze są prawdziwymi fanami i chcą też taki telefon. Ale to tylko przykład – takich sytuacji z innymi znanymi osobami jest bardzo dużo.

Poprzednie przypadki są „łatwymi” przykładami kampanii marketingowych influencera. Coraz częściej widzimy, że influencer jest zaangażowany w tworzenie i rozwijanie tożsamości marki i że nawiązana jest długoterminowa współpraca.

Oprócz pracy nad współpracą z markami, influencer pracuje cały czas nad tworzeniem ciekawego contentu na swój profil w social media – w postaci materiałów filmowych lub zdjęć. Aby ich obserwujący byli zadowoleni, muszą zamieszczać wysokiej jakości treści kilka razy w tygodniu, najlepiej każdego dnia. Spróbuj samemu przez tydzień! Nie jest to takie proste, jak się wydaje.

Ale nie przejmuj się! Stosując nasze poradniki jak promować konto na TikTok jesteś o krok dalej niż wszyscy . Ponadto jesteśmy po to, aby Ci pomóc. Prowadzenie konta na TikToku? Żaden problem. Zajmujemy się również prowadzeniem i pielęgnacją kont na TikToku, dzięki czemu Twój profil, czy też firmowe konto będzie pozyskiwało jeszcze więcej wartościowych osób.

about_img_1-min

Ilu obserwujących potrzebujesz, aby być influencerem?

Z reguły mówimy, że każdy kto ma 1000 lub więcej followersów na swoim koncie, może nazwać go influencerem. Tylko 1,000 obserwujących? Żartujesz sobie? Nie, nie żartujemy. Coraz więcej marketerów zdaje sobie sprawę, że nie chodzi tylko o ilość Follow, ale przywiązują większą wagę do statystyk i aktywności na profilu, jak i stosunku lajków pod zdjęciami i filamami do liczby obserwujących na profilu.

Rodzaje influencerów

Czy uważasz, że influencer marketing jest stosunkowo nowy? Nie jest. Influencerzy mają długą historię w marketingu. Jedyną rzeczą jest to, że w dawnych czasach nazywaliśmy to inaczej. Pamiętasz spoty radiowe i reklamy telewizyjne, w których sportowiec, aktor, artysta itp. polecił jakiś produkt?Teraz to Ty! Teraz ty posiadając określoną grupę obserwujących/fanów możesz reklamować produkty od znanych marek i dostawać za to pieniądze lub darmowe przydatne produkty.