Większy dostęp do treści i konta w TikTok dzięki analityce może pomóc w lepszym zrozumieniu platformy i dostosowaniu swoich przyszłych tiktoków pod swoich odbiorców. Statystyki na TikTok to nieodłączny element profesjonalnego prowadzenia konta na tej platformie. Wiele osób zastanawia się jak sprawdzić ile obejrzało się tiktoków i inne rzeczy. Dzięki metodzie opisanej w tym poradniku dowiesz się jak w prosty sposób odczytywać statystyki ze swojego konta TikTok.
W tym poradniku dowiesz się również krok po kroku, jak sprawdzić swoje analizy TikTok i wykorzystać je do obliczenia współczynnika konwersji widzów na obserwatorów.
Przejdź do konta TikTok Pro, aby zobaczyć swoje analizy.
Zanim zrobisz cokolwiek innego w TikTok, zmień swoje konto na Pro Konto. Dzięki temu uzyskasz dostęp do swoich danych analitycznych. Zrób to jak najszybciej, aby TikTok mógł zacząć śledzić Twoją ogólną publiczność i publikowane treści.
Przejście na Konto Pro na TikTok jest łatwym i prostym procesem. Zacznij od wejścia w ustawienia swojego konta. Następnie kliknij na Zarządzaj moim kontem. Na następnej stronie, na dole, dotknij przycisku Przełącz na Konto Pro. Gdy to zrobisz, zostaniesz poproszony o wybranie kategorii. Wybierz tę, która jest najbardziej odpowiednia dla Twojego konta, ale nie martw się, że nie będzie ona wyświetlana publicznie w Twoim profilu.
Kiedy już to zrobisz, ostatnim krokiem będzie weryfikacja Twojego maila – Zweryfikuj e-mail na TikTok
Jeśli nie możesz tego zrobić, możesz również skorzystać z numeru telefonu komórkowego i otrzymać w zamian kod.
Kiedy już to wszystko zrobisz, Twoje Konto Pro powinno być już założone. Teraz, jeśli przejdziesz z powrotem do swojego menu Ustawienia, powinieneś zobaczyć zakładkę Analityka.
Chociaż masz teraz dostęp do swoich danych analitycznych TikTok, nie zobaczysz tam jeszcze żadnych danych. To dlatego, że dopiero co skonfigurowałeś swoje konto. Musisz odczekać 7 dni, aż TikTok zacznie wyświetlać dane analityczne Twojego konta.
Po tych 7 dniach, Twoje konto zacznie wyświetlać dane o Twoim koncie i jego zawartość. Jeśli chodzi o to, co faktycznie otrzymasz w tych analizach, istnieją trzy główne kategorie:
Możesz dotknąć każdej z tych kart i zagłębić się w każdą z nich.
W zakładce Przegląd uzyskasz dostęp do trzech kluczowych części danych. Widoki wideo, widoków followerów i widoków profilu. Są one pomocne w zrozumieniu, jak wyglądają Twoje treści.
W górnej części karty przeglądania są wyświetlane widoki wideo. Tutaj można zobaczyć, ile odsłon otrzymano w sumie lub w poszczególnych dniach w ciągu ostatnich 7 lub 28 dni.
Tuż pod widokami wideo, tutaj możesz zobaczyć swoją łączną liczbę zwolenników w ciągu ostatnich 7 lub 28 dni.
Wykres ten jest przydatny ze względu na fakt, że można wskazać wzrost do konkretnego postu wideo tylko poprzez wyrównanie dat. Dzięki temu możesz zobaczyć, jaka treść sprawdziła się dobrze i przekonwertować widzów na naśladowców.
Ostatnia sekcja w zakładce przegląd profilu, widoki profilu, pozwala po prostu zobaczyć ilość użytkowników TikTok, którzy odwiedzili Twój profil w ciągu ostatnich 7 lub 28 dni. Ponownie, ponieważ jest to podzielone na dni, możesz zobaczyć, jakie treści skłaniają ludzi do obejrzenia Twojego profilu.
Teraz, po przejściu przez analizę TikToka, przejdziemy do następnej zakładki, którą jest zakładka Treść. Tutaj możesz zobaczyć szczegółowe informacje na temat treści, które zamieszczasz.
W górnej części zakładki Zawartość znajduje się najpierw sekcja postów wideo. Tutaj możesz zobaczyć wszystkie treści, które zamieściłeś w ciągu ostatnich 7 dni, a ich łączna oglądalność się liczy.
Jeśli naciśniesz na jeden z tych filmów, uzyskasz dostęp do bardziej szczegółowych informacji na temat tego konkretnego postu. Takie jak ilość akcji, średni czas oglądania, typ źródła ruchu, obszary odbiorców i wiele innych.
Patrząc na rodzaj źródła ruchu, można zobaczyć, gdzie w TikTok ludzie oglądali Twój film. Tutaj możesz zobaczyć, że 96% odsłon tego filmu pochodziło ze strony Dla Ciebie, 3% z ich własnego kanału, a następnie 1% obejrzało film na profilu.
Poniżej sekcji Wideo w zakładce treści, możesz zobaczyć 9 najlepszych filmów z najszybszym wzrostem oglądalności w ciągu ostatnich 7 dni.
Ponownie, jeśli chcesz uzyskać więcej wglądu w każdy film, możesz dotknąć każdego z nich, aby zobaczyć ich dogłębną analizę indywidualnie. Jeśli szukasz więcej analiz wideo dla starszych filmów, możesz otworzyć dowolny film ze strony profilu, stuknąć trzy punkty i wybrać opcję Analizy, aby uzyskać szczegółowe dane wideo dotyczące tego wpisu.
Tutaj otrzymujesz kilka przydatnych danych na temat swoich obecnych fanów, począwszy od kwoty, którą zdobyłeś lub straciłeś w ciągu ostatniego tygodnia.
Jak widać, konto w TikTok straciło 10 Fanów w ciągu ostatniego tygodnia.
Poniżej masz dostęp do dystrybucji swoich naśladowców według płci dzięki temu wykresowi kołowemu.
Następnie mamy najlepsze terytoria, to jest podział waszych obserwujących na kraje. Na liście znajduje się maksymalnie 5 krajów, pod warunkiem, że każdy z nich stanowi co najmniej 1% całkowitej liczby twoich Fanów.
Poniżej Top lokalizacji jest miejsce, gdzie zaczyna się robić naprawdę ciekawie. Tutaj znajdziesz swoją aktywność naśladowcy. Masz dwie opcje, do wyboru przez Godziny lub przez Dni.
W dolnej części zakładki Followers znajdują się dwie bardzo ciekawe funkcje. Filmy, które oglądali twoi Fani oraz dźwięki, których słuchali twoi zwolennicy. To może być bardzo interesujące, aby dowiedzieć się, co jest popularne wśród Twoich obecnych Fanów demograficznych.
Może to być również miejsce poszukiwania inspiracji przy tworzeniu nowych treści TikTok dla Twojej strony. Świadomość, że pewne dźwięki są już popularne wśród Twoich odbiorców to świetny sposób na tworzenie treści, które będą z nimi dobrze rezonować!
Teraz wiesz, jak sprawdzić statystyki na TikTok!
Po przeczytaniu tego wszystkiego, miejmy nadzieję, że masz dostęp do swoich analiz TikTok i masz głębsze zrozumienie, w jaki sposób te analizy mogą dostarczyć Ci informacji zwrotnych na temat tworzonych przez Ciebie treści. Zawsze upewnij się, że zapoznałeś się z analizą TikTok’a, aby wiedzieć, jakie treści należy stworzyć w następnej kolejności.