Jak promować kanał na YouTube?

YouTube stał się najbardziej rozpoznawalną z platform wideo na świecie. Każdego dnia gromadzi przed ekranami miliony widzów, a z roku na rok przybywa twórców internetowych chcących pokazać swoje treści. Nic dziwnego. Za kolejnymi wyświetleniami filmów, każdym kciukiem w górę i nowym subskrybentem pojawia się szansa na stanie się internetową gwiazdą. A to z kolei rodzi nadzieję na pokaźne zarobki. Co więc można zrobić, by wyświetlenia na YouTube rosły, a kanał stał się jeszcze chętniej wybieranym przez widza?

Liczy się content

Nie od dziś wiadomo, że liczy się tak naprawdę treść przekazywana odbiorcom, tzw. content. Jeśli to co będzie pojawiać się na ekranie nie będzie ciekawe, film będzie przewijany albo co gorsza – wyłączany. Nie pomoże nawet najlepsza lustrzanka czy drogie oświetlenie. Jak wykazały badania rynku, widzowie mniej zwracają uwagę na jakość obrazu czy dźwięku jeśli materiał niesie ze sobą ciekawą treść. Innymi słowy, jeśli informacje przekazywane w materiale będą na tyle ciekawe by zatrzymać widza, nie ma co się martwić o nagrywanie w 4K. Wyświetlenia na youtube  i tak będą rosły.

gdzie kupić wyświetlenia youtube

Odpowiedni opis filmu

Wrzucając na YouTube swój film warto przemyśleć kwestię odpowiedniego opisu oraz użycia tagów. Jak się okazuje pozycjonowanie ma kluczowe znaczenie nie tylko w przypadku stron internetowych. Dotyczy to także przesyłanych na platformę YouTube materiałów. Prawidłowo i rzetelnie opisany oraz oznaczony film będzie w stanie wygenerować wyświetlenia youtube, a to z całą pewnością przełoży się na subskrypcje youtube.

Dodając film na YouTube należy pamiętać o odpowiednim tytule. Powinien on zawierać najważniejsze słowa kluczowe. Ma to ogromny wpływ na SEO. Kolejnym krokiem nad którym należałoby się pochylić jest opis materiału. Warto dodać w pierwszych dwóch linijkach tekstu kolejne słowa kluczowe pasujące do treści. W dalszej części można już przystąpić do odpowiedzi na najważniejsze pytania do filmu czy opisu zagadnień tam się pojawiających.

Jedną z najistotniejszych sekcji jest ta poświęcona tagom. Należy przedstawić jak najtrafniejsze słowa kluczowe, które opiszą możliwie najlepiej treść filmu. Warto skorzystać z wyszukiwarki YouTube albo przy pomocy Planera Słów Kluczowych od Google’a. W tej sekcji powinno pojawić się minimum 10 tagów, aby algorytmy wybiły film wyżej w wynikach wyszukiwania. To z pewnością przełoży się na wyświetlenia na yt.

Kolejną sekcją są hashtagi. Tutaj warto ograniczyć się do trzech, możliwie najlepiej oddający charakter filmu. Dodatkowo warto dodać hashtagi do tytułu filmu, np. „Podróże busem. #vanlife”.

Kwestie techniczne

Tworząc film należy zwrócić uwagę na czas jego trwania. Największą popularnością cieszą się filmy krótsze, maksymalnie kilkunastominutowe. Później widz zwyczajnie się nudzi, jeśli nie otrzymuje dostatecznie wciągającej rozrywki. A każdy stracony widz, to mniejsze „suby na YT” oraz mniejsza szansa, że pojawi się like na YouTube. Dlatego przygotowując swój materiał na YouTube należy pamiętać o tym, by kadr był odpowiednio doświetlony, a obraz możliwie jak najbardziej stabilny. Istotny jest również odpowiednio dobrany poziom głośności. To co chce się przekazać musi być po prostu dobrze słychać. Warto skupić się nad przygotowaniem ciekawej miniaturki do filmu, ponieważ to ona w dużej mierze odegra kluczową rolę w pozyskaniu widza.

Płatna promocja kanału

No dobrze, ale co zrobić kiedy film jest dopieszczony pod względem technicznym, tytuł i opis jest wzorcowy, materiał jest udostępniony we wszystkich social mediach a YouTube wyświetlenia po prostu ucina? Wtedy warto wziąć sprawy w swoje ręce i zdecydować się na kupowanie wyświetleń, polubień i subskrypcji. W Internecie można znaleźć mnóstwo firm zajmujących się pomocą YouTuberom. Do nich należy m.in. strona FejmStore.pl.

Dzięki takim stronom w łatwy sposób twórca jest w stanie wybić swój kanał w wynikach wyszukiwania. Algorytm YouTube będzie widział, że publikowane materiały cieszą się popularnością i ostatecznie sam zwiększy zasięg filmów, przyczyniając się do większej ilości wyświetleń, polubień czy subskrypcji.